Friday, June 3, 2011

Füüsikabuss

Eile, viiendal aprillil käisime klassiga Kadriorus Mikkeli ( tuntud kunstikoguja ) muuseumis vaatamas füüsikabussi etendust. Füüsikabussis näidatakse katseid ja see buss liigub Eesti erinevates paikades ringi.

Alguses räägiti, kes on Johannes Mikkel. Johannes Mikkel oli kunstikoguja ja kõige paremini kogus ta portselani. Siis näidati tema kogu. Seal oli palju maale ja portselankujusid.

Alguses võisime vaadata erinevaid maale ja ilusaid keraamilisi kujusid. Mulle meeldis kõige rohkem maal, kus oli peal erinevad kodulinnud.

Kui keegi tahtis mõne asja kohta midagi huvitavat teada saada, siis tuli tema juurde giid ja rääkis sellest esemest.

Pärast läksime vaatama füüsika katseid. Seal tutvusta Tartu füüsik Kaido meile piltide parandamise ja tuvastamisega seotud füüsika katseid . Pärast selgus, et kõik katsed, mida meile näidati, olid seotud maali „ Simson ja Delila”renoveerimisega.

Kõige paremini jäid mulle meelde katse, kus ta määris oma käe nähtamatu ainega kokku ja kui ta selle valguse ette pani, oli tema käsi hoopis värviline.

Ta näitas meile palju teisi erinevaid katseid. näiteks valguse katseid, nähtamatuid asju ja nägime lämmastiku mõju õhupallil ja näiteks erilist plastiliini, mis põrkas.

Näiteks üks nendest oli selline katse, kus tühja kasti lasti gaas sisse ja kasti kohale pandi mängulaevake ning see laevake hõljus nagu tühja kasti kohal.

Minu lemmikkatse oli see, kus õhupall pandi lämmastiku purki. Aga kui lämmastik veega kokku pandi, siis tuli sealt tossu ja see meeldis mulle kindlasti kõige rohkem. Sain teada , et on olemas nähtamatuid värve.

Veel pani ta tühja õhupalli ühe ämbri sisse, kus see kokku tõmbus ja katki läks.

Rõõmustasin väga, kui pärast sain veel suveniiriks ühe katseklaasi.

Mina õppisin sellest ekskursioonist palju uusi ja huvitavaid katseid ning ma sain teada, et neid katseid kodus ei tohi teha. Mina sain seal muuseumis palju targemaks.

Triinu Piirsalu, Arthur Herman Entsik, Karl-Rasmus Ilves, Brett Hankewitz

Jakob Toomsalu

No comments:

Post a Comment